Arvutid ja süsteemid - projekt

IXX1420 3 EAP 2 0-0-2 H S

Õppekava küsitlus.

Uue materjali lisandumisel või muutmisel on vastav alajaotus tähistatud -ga.

Annotatsioon

Arvutite ja süsteemide - projekt sisaldab arvuti- või süsteemitehnilise (näiteks, arvutite, arvutivõrkude või süsteemide analüüs; arvutite, arvutivõrkude ja süsteemide arhitektuuri, platvormi ja algoritmide valik konkreetse rakenduse jaoks, lihtsamate arvutisüsteemide põhiste tehniliste süsteemide arendus, uurimistöö arvutite ja süsteemide valdkonnas jt.) lahendamist koostöös tellijaga ja /või meeskonna liikmetega. Üliõpilased teevad läbi süsteemiarenduse etapid: ülesande analüüs, ülesande dekomponeerimine alamülesanneteks, sobiva arhitektuuri ja algoritmide valik, loodud süsteemi töövõimelisuse analüüs konkreetses rakenduses, koostöö tellijaga ja /või meeskonnatöö kasutamine, projekti vormistamine, projekti esitlemine ja kasutatud lahenduste kaitsmine.

Eesmärgid

Teoreetiliste teadmiste ja praktiliste oskuste süvendamine arvutite, süsteemide ja nende komponentide funktsioneerimise põhimõtete, arhitektuuride, analüüsi, sünteesi, disaini ja arendamise alal: 1) arhitektuur ja toimimine; 2) andme-esituse ja algoritmide optimeerimine ja realiseerimine; 3) süsteemide ja signaalide mudelid, analüüsi- ja sünteesimeetodid ning nende kasutamine juhtimis- ja seiresüsteemide loomisel; 4) ülesande analüüs koostöös tellija ja/või meeskonna liikmetega; 5) projekti vormistamine, esitlemine ja lahenduste põhjendamine.

Õpiväljundid

Arvutite ja süsteemide projekti sooritanud üliõpilane:
1) Tunneb arvutite, ja süsteemide komponente, arhitektuure, toimimist ning oskab hinnata nende kasutatavust erinevates rakendustes;
2) Oskab analüüsida erinevaid süsteemidega seonduvaid probleeme ja valida sobivaima lahenduse konkreetse rakenduse jaoks;
3) Oskab planeerida arvutite ja süsteemide arendusprotsessi;
4) Oskab töötada tellijaga ja/või meeskonnas;
5) Oskab vormistada arvutite ja süsteemide valdkonna projekti.


Harjutustunnid

Harjutustunnid toimuvad neljapäeviti kell 16:00-17:30 arvutiklassis ICT-501.

Harjutustundides toimub nii teemade tutvustamine, valimine, konsulteerimine kui ka aru andmine tehtud tööst.

Registreeri oma teema siin!

Arvutitehnika teemad

Peeter Ellervee - teemade klassid
"Kompleksete arvutustehete ja -algoritmide realiseerimine FPGA-l (Basys/Nexsys)" ja
"Riistvaralised robotite realisatsioonid".

Aleksander Sudnitsõn - teemade klass "Digitaalsüsteemide disain ZedBoard platvormi baasil".

Automaatika teemad

Mikrokontrollerite ja miniarvutite ühendamine andurite ning täituritega.
Digitaalne pilditöötlus/objektide tuvastamine.
Andmekaevandamine.
Programeerimine ja disain kasutades Lego Mindstormi (näiteks sudokut lahendav robot).
Tööstuslike objektide laboratoorsete mudelite juhtimine.
Virtuaalreaalsuse rakenduste loomine.
3D modelleerimine.
3D printimine.
Riistvara valik vabavaralise Aruka Kodu (Targa Maja) juhtimise IoT vahevara (middleware) jaoks.

Hindamine

Kursus lõpeb hindelise arvestusega (hindamiskriteeriumid).

Vormistamine

Vormistusnõuded lühidalt.

Erinevad vormid.

Arvutisüsteemide instituudi autorikomplekt.


Viimati muudetud 5.09.2018